
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, 2026 yılı içerisinde şehir hastaneleri dahil Türkiye genelinde 60 hastanenin vatandaşların hizmetine sunulmasının hedeflendiğini bildirdi.
A Haber canlı yayınında gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunan Memişoğlu, Türkiye’nin son yıllarda sağlık altyapısında önemli yatırımlar gerçekleştirdiğini söyledi. Geçen yıl yaklaşık 30 hastanenin hizmete alındığını belirten Memişoğlu, bu yıl söz konusu sayının iki katına çıkarılmasının planlandığını ifade etti.
Türkiye genelinde 27 şehir hastanesinin hizmet verdiğini aktaran Memişoğlu, 11 şehir hastanesinin ise inşaat aşamasında olduğunu kaydetti. Bu hastanelerden yaklaşık 6’sının yıl sonuna kadar tamamlanmasının hedeflendiğini dile getiren Memişoğlu, ayrıca 10 civarında hastanenin de proje ve ihale sürecinde bulunduğunu söyledi.
İstanbul Sancaktepe’de yapımı süren 4 bin 50 yatak kapasiteli şehir hastanesinin Avrupa’nın en büyük şehir hastanelerinden biri olacağını belirten Memişoğlu, İzmir, Muğla, Tokat ve Konya’da da yeni hastane projelerinin planlandığını ifade etti.
Sağlık yatırımlarının yalnızca bina inşasıyla sınırlı olmadığını vurgulayan Memişoğlu, sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini artırmaya yönelik çalışmaların sürdüğünü söyledi. Türkiye’nin yoğun bakım kapasitesinin 48 bine ulaştığını belirten Memişoğlu, bu rakamın Avrupa ortalamasının yaklaşık 2,5 katı olduğunu kaydetti.
Öte yandan aile hekimliği sisteminde yapılan düzenlemeler sayesinde milyonlarca vatandaşa ulaşıldığını aktaran Memişoğlu, son 5 ayda gerçekleştirilen taramalarda yaklaşık 3 bin kişiye erken kanser teşhisi konulduğunu ve tedavi süreçlerinin başlatıldığını bildirdi.








